Alia Bhatt avslöjar att hon inte läser recensioner av sina filmer: “Jag gillar inte den här typen av dissektion”

Alia Bhatt rider högt på framgången för sin nyligen släppta film, Brahmastra. Filmen passerade nyligen 350-crore-strecket i världsomspännande samlingar. Brahmastra Part One: Shiva är bankrullad av Star Studios, Dharma Productions, Prime Focus och Starlight Pictures. Med hjälp av Ayan Mukerji släpptes filmen den 9 september 2022. Filmen fungerar som den första delen av en planerad trilogi, som i sig är planerad att ingå i ett filmiskt universum med titeln Astraverse. Den har också hennes man-skådespelare Ranbir Kapoor, Nagarjuna Akkineni, Amitabh Bachchan, Mouni Roy, och har ett framträdande av Shah Rukh Khan.

Nu avslöjade Alia, som väntar sitt första barn med Ranbir, att hon inte läser recensionerna av filmerna. I en intervju med handelsanalytikern Komal Nahta sa skådespelerskan Årets Student att även när recensionerna är bra läser hon dem inte, inte heller när de är dåliga. “Jag läser rubriker som folk skickar till mig ibland. Jag vet inte från den första filmen jag känner ki allmänt förnuft mil jata hai ki kya chali kya nhi chali, film chalne k baad. Jag frågar tillräckligt många när jag träffar dem personligen för feedback. Det är inte så ki mujhe padhna nahi hai. Jag gillar inte den här typen av dissektion på dag ett eller dag 10 också av en film,” sa Alia.

Vidare sa hon att Karan Johar älskar att läsa recensioner och han känner att det ibland dyker upp intressanta saker. Alia lade till” “Så så länge du håller örat nära marken kommer du att få den feedbacken. Jag försöker få feedback för varje film om vad jag kunde ha gjort bättre och om filmen har fungerat så vad har fungerat. Om det inte fungerade, varför inte? att jag förstår.”

På arbetsfronten kommer Alia att spela i Jee Le Zaraa och Rocky Aur Rani Ki Prem Kahani. Hon kommer också att göra sin Hollywood-debut med filmen Heart Of Stone.

LÄS ÄVEN: Alia Bhatt säger att recensioner har varit “positiva” om Brahmastra: Warna jo box office me aag lagi woh nahi hota