Avatar Re-release Twitter Review: Fans “blåsta bort” av den visuella dragningen av den remastrade versionen

James Camerons filmskapande geni har återigen lämnat alla mållösa eftersom en remastrad version av Avatar som släpptes för 13 år sedan nu har återsläppts på bio. Filmen som släpptes 2009 hade gjort publiken imponerad av sitt koncept och visuella spektakel första gången och det ser ut som att filmen gör det igen med sin återutgivning.

Filmen fick enorm framgång när den kom upp på filmdukarna 2009 och blev den mest inkomstbringande filmen i filmhistorien. Återutgivningen av filmen kommer före uppföljaren, Avatar: The Way of Water som är planerad att släppas i december i år. Avatar fängslade publiken för mer än ett decennium sedan på grund av den teknik som Cameron hjälpte till att utveckla för att filma och animera filmen som var unik på den tiden.

Enligt rapporter lyckades filmen under sin första upplaga tjäna så mycket som 2,78 miljarder USD globalt. Även om det tillkännagavs att filmen skulle ha fyra uppföljare, har det varit en lång väntan på att den andra delen ska släppas och med den ursprungliga filmen som kommer tillbaka på bio, verkar det som ett bra drag för att bygga upp spänningen och surret för The Way of Water som kommer ut om några månader. Återutgivningen av Avatar kommer att mötas av Viola Davis The Woman King på bio som också har släppts den här veckan.

Tidigare medan han pratade om varför filmens återutgivning är viktig, nämnde regissören James Cameron under den globala presskonferensen: “Om du är under 22 eller 23 år är det mycket, mycket osannolikt att du har sett filmen i en biograf. Vilket på sätt och vis betyder att du inte har sett filmen. Jag menar, vi skrev filmen för den stora duken, för den stora duken, i 3D.”

Kolla in hur nätanvändare reagerar på återutgivningen här: