Ayan Mukerji på Brahmastra får blandade recensioner: Jag kommer att ta hänsyn till det innan jag går vidare till del 2

Ayan Mukerjis Brahmastra var en av de mycket efterlängtade filmerna 2022. Ända sedan filmen tillkännagavs har fansen ivrigt väntat på att få se den och nu när den äntligen är ute på teatern är dess biljettförsäljning ett bevis på faktiskt hur mycket folk älskar det. Fans har älskat konceptet med Astra’s och älskar Ranbir Kapoor och Alia Bhatts kemi på skärmen. Brahmastra spelar också Amitabh Bachchan och Mouni Roy tillsammans med Nagarjuna och Shah Rukh Khan i cameos. Tja, i en mediainteraktion nyligen öppnade Ayan upp sig om de blandade recensionerna den här filmen har fått.

Ayan Mukerjis reaktion på Brahmastra recension

Ayan Mukerji avslöjade att han är nöjd med filmens prestanda och ännu inte har absorberat alla recensioner, vare sig de är negativa eller positiva. Han tillade vidare att filmen överlag presterar riktigt bra och att de gör filmer för en bred publik och han är glad över prestandan sedan premiären. ”Jag fokuserar bara på den positiva energin. Jag vet att det har kommit olika sorters recensioner. Jag har inte kunnat absorbera alla dessa recensioner, vare sig det är negativa recensioner, fanteorier eller vad folk inte gillade. Det ska jag göra när det är dags. Jag kommer att ta hänsyn till allt det innan jag går vidare till del två, sa filmskaparen.

Alia Bhatt på Brahmastra recensioner

Alia Bhatt som var närvarande på presskonferensen med Ayan Mukerji och Ranbir Kapoor sa också att det finns två alternativ, antingen fokusera på positiva saker eller fortsätta tänka på de negativa. “Kritik, åsikter och feedback är publikens rättighet. Vi hoppas bara på att få positiva saker snarare än negativa.” Alia tillade vidare att sedan släppet av Brahmastra är det uppenbart att filmen går i rätt riktning.

Brahmastra biljettkontor

Alia Bhatt och Ranbir Kapoors Brahmastra har skapat så många som 23 skivor i biljettkassan. Efter en utmärkt helgsiffra på Rs. 119 cr netto på alla språk, filmen höll bra på sin första måndag med hindi-samlingar o6’5f Rs. 14,25 cr och dubbade språksamlingar på Rs. 2 cr, för totalt Rs. 16,25 kr netto. Brahmastra del ett: Shiva är mycket på väg att bryta mot Rs. 250 kr netto Indien-märke, vilket säkerställer att det blir årets mest inkomstbringande hindioriginal i Indien. Med tanke på de starka utländska siffrorna, som kommer att passera 10 miljoner dollar på tisdag, kommer filmen sannolikt också att toppa en global brutto på Rs. 450 kr.