Dulquer Salmaan om hur Mammootty mötte kritik: “Jag har hört historier om att han blivit avskriven”

Dulquer Salmaan är för närvarande upptagen med marknadsföringen av sin senaste Bollywood-film, Chup: Revenge of the Artist. Den psykologiska kriminalthrillern, som leds av R Balki, har Dulquer Salmaan, Sunny Deol, Pooja Bhatt och Shreya Dhanwanthary i huvudrollerna. Den charmiga skådespelaren får nu strålande recensioner för sin insats som Danny i filmen. Samtidigt, i en nyligen intervju med den populära journalisten Siddharth Kannan, öppnade Dulquer Salmaan upp om hur hans far Mammootty mötte kritik i början av sin karriär.

När Siddharth Kannan frågade Dulquer om han någonsin har sett Mammoottys upplevelser, där han tyckte att filmen var väldigt bra, men kritikerna var hårda mot hans far. Skådespelaren svarade att han var för ung vid den tiden för att förstå vad hans pappa kritiserades för. ”Jag har hört historier om att han blivit avskriven. Så han säger till mig att – som om jag läser något sårande och jag är upprörd – och han är som att på 80-talet var det folk som försökte skriva av mig, trodde att han var färdig, och vad inte. Jag vet inte var de människorna är nu. Liksom, kritiker förändras också hela tiden, säger Dulquer Salmaan.

”Jag tror inte att människorna påverkar oss i dag. Jag tror inte att de som påverkade mig 2012 eller 2013 är samma som påverkar mig nu. För vi fortsätter bara att läsa de negativa sakerna. Men vi spårar inte riktigt vilka dessa människor är”, tillade Chup-skådespelaren.

Dulquer Salmaan har alltid erkänt att han är det största fanet av sin far Mammootty, som är megastjärnan på Malayalams bio. Nyligen ryktades det om att far-son-duon äntligen delar filmduken i Bilal, den mest efterlängtade uppföljaren till Mammoottys film Big B som släpptes 2007. Men i en intervju nyligen avslöjade Dulquer Salmaan att han fortfarande väntar på en chans att dela skärmen med sin far.